No ano 2011 foi achado na Biblioteca Nacional, un documento entre os documentos da biblioteca do Conde de Lemos (tamén resgardada na propia Biblioteca Nacional despois do incendio sufrido no castelo de Monforte de Lemos).
No devandito documento Méndez Silva (1600 -1670), un xenealoxista acreditado, e cronista na corte de Felipe IV, tratando a xenealoxía da procedencia galega do alcalde de Toledo Nuño Alfonso, apúntase aos Cervantes como os seus antepasados.
Mención especial merece un documento do Colexio dos Jesuitas de Monterrei, o cal no seu maior parte, as súas páxinas están escritas coa caligrafía de Cervantes.
No mesmo texto fai referencia a outro documento dun manuscrito orixinal de Florian de Ocampo (1513 – 1590), que segundo comenta el mesmo, achábase “coidado con esmero”, na biblioteca do mencionado anteriormente Conde de Lemos, defensor e benefactor de Cervantes, e no que se relatan as vivencias do universal escritor no seu cautiverio en Argel.
Sinálase no mesmo que non é un prisioneiro calquera, é un preso relevante, que participou na Batalla de Lepanto, e que o solar dos Cervantes Saavedra é a vila de Cervantes, en terras de Sanabria, do Reino de Galicia, e que foi naquela época, 1577, cando persoas da súa familia viaxaron e se trasladaron a Sevilla, Méjico e Estremadura.
Hai outras moitas fontes que indican a procedencia sanabresa do universal autor do Quixote. Mención especial merece un documento do Colexio dos Jesuitas de Monterrei, o cal no seu maior parte, as súas páxinas están escritas coa caligrafía de Cervantes. Neste texto, noméase o “sanabro”, do mesmo xeito que outros se denominan o “viano” ou o “sileno” facendo referencia a Viana e ao Sil; no mesmo documento relata a súa etapa de estudos naquel centro e ata chega a mencionar o seu tartamudez.
Segundo mantén o escritor e estudioso do tema César Brandariz, “no existe ningún documento no falsificado en el que Miguel se declare de Alcalá de Henares”.
E apoia ademais a súa tese en que a sintaxis que utiliza Cervantes nas súas creacións literarias correspóndense claramente do fala da zona “No hay vuelta de hoja”, sinala Brandariz.