La “Virgen de la O” y la Basílica de Santa María en Pontevedra

Foto: Falicilitada por el autor del artículo En un lateral de la Basílica (calle Plateria Vella), existía un interesante elemento que hoy no conservamos y que fue reproducido con posterioridad por Arturo Souto y Federico Alcoverro. Se trataba del altar exterior de la “Virgen de la O”, situado sobre la sepultura de Alfonso de Valtuillo. Casto Sampedro había señalado en el segundo tomo de Documentos, inscripciones y Monumentos para la Historia de Pontevedra que: “Sobre esta sepultura existió la capilla de Nuestra Señora de la O. En 1652 la señora doña Antonia de…

Ver+

Muralla de Pontevedra

Pontevedra villa amurallada en el siglo XV-XVI. Última ampliación de la muralla medieval, su trazado con la ubicación de puertas y torreones utilizando para ello los dibujos de Celso García de la Riega, Pier María Baldi, Gorostola y Alcoverro.

Ver+

A Figura Da «Fama» Na Praza Do Peirao

Debuxo conxectural de Alcoverro no que vemos a Fama coroando a fonte da Ferrería (Imaxe http://pontevedracuriosa.blogspot.com.es/2015/03/la-puerta-de-trabancas-y-la-herreria.html) Pontevedra posúe fermosas fontes que engalanan a cidade e falan do seu devir histórico e artístico. Sen dubida, a máis famosa delas é a da Ferrería sita na veciña Praza de Ourense. Esta é a fonte que «da de beber a quen pasa» tal e como reza a copla. Trátase dun manancial renacentista a imitación dos chafarís portugueses e cuxa historia está chea de avatares. Foi erguida no século XVI, restaurada no XVIII, derrubada no…

Ver+